HEALTH RECIPES

Salat med quinoa, edamamebønner og granatæble

salat-med-quina-granatæble-feta

I magasinet Bo Bedre og på bobedre.dk kan man finde en masse lækre opskrifter på alt fra forretter, hovedretter, desserter og bagværk (tjek det ud HER), og det er faktisk derfra, jeg har fået inspiration til denne sunde og velsmagende salat. Jeg brugte den, som tilbehør til et godt stykke kød sammen med søde kartofler bagt i ovnen. God fornøjelse (-:

OPSKRIFT – Salat med quinoa, edamamebønner og granatæble (4 pers.):
100 g quinoa, 1 rødløg, 1 granatæble, 200 g edamamebønner, 50 g feta, 2 spsk. ingefær, sesamolie, salt og peber

Fremgangsmåde:

  • Kog quinoa som angivet på pakken, og afdryp. (Jeg brugte dem fra Urtekram).
  • Hak løget fint.
  • Rul granatæblet over bordet, for at kernerne nemmere løsner sig. Flæk det og pil kernerne ud. Jeg plejer at slå det med en grydeske ned i en skål.
  • Vend qunioa med løg, edamamebønner, feta og granatæble samt saft.
  • Tilsæt ingefær til salaten, og smag den til med sesamolie, salt og peber.


Follow on Bloglovin’ – Like on Facebook – Follow on Instagram

salat-med-soja-bønner-granatæble-feta-og-quinasalat-med-granatæble-soja-bønner-feta

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    Janne Schou-Knudsen
    januar 5, 2016 at 5:57 pm

    Det ser lækkert ud; men jeg imidlertid et spørgsmål: Når du skriver 2 spsk. ingefær; mener du så revet frisk ingefær eller syltet ingefær? 🙂

  • Leave a Reply