HEALTH

Projekt bikiniklar: Resultat

bikini klar

Så er de fem uger gået, og jeg er færdig med mit projekt bikiniklar (læs mere HER). Det har været fem hårde uger, og jeg må indrømme, at jeg ikke har fuldt alle mine retningslinjer til punkt og prikke. Men jeg har tabt mig 3 kilo, jeg har fået pænere hud og mere energi, og jeg føler mig stærkere! Så jeg er tilfreds med resultatet.

Jeg fortæller lidt om forløbet her:

1. Jeg skal have minimum 8 timers søvn

Da jeg startede mit projekt bikiniklar, besluttede jeg at min sengetid hed senest klokken elleve hver aften (bortset fra hvis jeg kunne sove længe dagen efter), og det har faktisk været ret nemt at overholde. Efter et stykke tid begyndte jeg faktisk, at vågne af mig selv, inden mit vækkeur ringede, og jeg følte mig frisk og veludhvilet. SKØNT!

Der har selvfølgelig været aftener, hvor jeg ikke har kunne falde i søvn – f.eks. i torsdags hvor jeg lå i flere timer og vendte og drejede mig, imens jeg tænkte på alt det vi skulle opleve i USA, hvad jeg skulle have med, hvad jeg skulle shoppe, hvordan jeg skulle vedligeholde bloggen osv. Men sådan vil det jo altid være.

2. Jeg skal dyrke motion 3-4 gange i ugen

Jeg har trænet 4 gange i ugen, og det er helt klart her, jeg har gjort de største fremskridt. Jeg har trænet i Fitness World 3 gange i ugen og den sidste træningsdag, har jeg løbet 7 km i naturen. Min træning i centeret har bestået af 15 minutters opvarmning på løbebånd eller romaskine med høj intensitet og 45 minutters styrketræning – 1 dag med arme, 1 dag med ben og 1 dag med mave.

Jeg har aldrig styrketrænet med frivægte eller mange kilo på den måde før, da jeg altid har haft en del fordomme omkring det. Men nu kan jeg både se og mærke fordelene ved det. Jeg er blevet ”strammet op” og jeg føler mig stærkere, hvilket er en utrolig skøn følelse! Derudover har jeg fået mere energi og motivation til at komme afsted. Jeg kan altså kun anbefale, at styrketræne, da det giver rigtig gode resultater!

3. Jeg skal spise meget protein og holde mig fra kulhydrater

At holde mig til en stram kostplan har nok været min største udfordring i dette forløb. Og allerede efter den første uge faldt jeg i… Jeg er altså bare ikke god til, at forbyde mig selv noget, da jeg derved får endnu mere lyst til det.

Jeg besluttede mig derfor, at holde mig til den berømte 80-20 regl, der går ud på, at jeg skal træffe sunde og nærende valg 80 procent af tiden, mens jeg skal bruge de sidste 20 procent på noget lækkert, som øger min livskvalitet. Jeg har derfor skåret pasta, brød, kartofler og det meste sukker væk i hverdagen, så jeg kan nyde et lækkert stykke kage eller en god is, når jeg er sammen med min kæreste, familie, veninder eller kollegaer.

Derudover sørger jeg for, at få protein efter træning, så min krop har de bedste forudsætninger for at opbygge muskelmasse. Jeg har købt en pose proteinpulver af min kæreste (troede ALDRIG jeg skulle drikke det stads), hvor jeg for det meste drikker en shake efter jeg har trænet. Det smager faktisk ret lækkert, og så er jeg også sikker på at få nok væske efter min træning.

4. Drikke masser af vand!

Som noget af det første hver morgen drikker jeg et stort glas vand sammen med mine vitaminpiller. Kroppen har nemlig godt af, at blive tanket op, når man ikke har fået noget væske hele natten. Derudover drikker jeg et stort glas vand før og under hvert måltid. Vand virker nemlig mættende, og gør at man ikke bare skovler maden ind.

Jeg har virkelig kunne mærke, hvor meget energi det giver at drikke vand. Derudover føler jeg mig ikke konstant sulten som før og min hud er også blevet markant pænere. Det er en super nem ændring – så SKÅL i vand!

Så nu er jeg klar til to ugers ferie i USA! Og jeg glæder mig!!! (-:

Follow on Bloglovin’ – Like on Facebook – Follow on Instagram

Photo credit: Pinterest

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply